Partnerzy serwisu:
Polityka i prawo

SENT dla przewozu betonu jeszcze w konsultacjach

Dalej Wstecz
Partner działu

WKB

Autor:

ep.

Data publikacji:
17-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

POLITYKA I PRAWO
SENT dla przewozu betonu jeszcze w konsultacjach
fot. CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org
Rząd ma w planach, by przewóz gotowego betonu objąć systemem monitorowania SENT. Według aktualnego harmonogramu, planuje się tym zajęć w I kwartale tego roku.

Plany w tym zakresie ujawniono jeszcze latem ub. roku. W wykazie planowanych prac rządu zapowiedziane zostały wówczas zmiany, których celem miało być przeciwdziałanie szarej strefie w obrocie betonem towarowym. Przewóz gotowego betonu miał być objęty systemem SENT na podstawie ustawy o systemem monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi.

Uzasadnieniem dla planowanych zmian jest potrzeba uszczelnienia systemu podatkowego w obszarze obrotu betonem towarowym i konfekcji betonowej, administracja skarbowa dopatrzyła się tu bowiem istnienia szarej strefy. Systemem SENT miałby być objęty przewóz betonu gotowego realizowany na rzecz wszystkich podmiotów odbierających, w tym również osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.

Zmiany miały być przyjęte przez rząd jeszcze przed końcem 2024 roku, ten termin został jednak przesunięty. Według obecnego harmonogramu zapisanego w wykazie planowanych prac rządu, Rada Ministrów ma się zająć projektem w I kwartale tego roku. Jak dowiadujemy się w Ministerstwie Finansów, planowane przyjęcie przez rząd projektu ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu paliwami opałowymi zostało przesunięte na 2025 r. z uwagi na trwające konsultacje wewnętrzne projektu.

Wprowadzenie obowiązków związanych z SENT dla betonu będzie sporym wyzwaniem – wskazywali przedstawiciele branży, dla której będzie to nowe rozwiązanie. Jak zwracało uwagę Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego, „betonomieszarki” wykonują każdego dnia ok. 15 tys. operacji i mają swoją specyfikę – transport musi się zakończyć w ściśle określonym czasie. Od wyprodukowania mieszanki do jej wbudowania może minąć najwyżej dwie godziny.
Przedstawicieli branży zwracali uwagę, że z uwagi na specyfikę wykonywanych transportów oraz liczbę zaangażowanych podmiotów, za zmianami w prawie muszą iść odpowiednie rozwiązania informatyczne, a to wymaga czasu na przygotowanie, a więc okresu przejściowego.

- W projekcie planowany jest vacatio legis – potwierdziło nam Ministerstwo Finansów.

Partner działu

WKB

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Sieć dróg płatnych ma być rozszerzona. Po 7 latach

Drogi i autostrady

Sieć dróg płatnych ma być rozszerzona. Po 7 latach

Elżbieta Pałys 29 lipca 2024

Chwiałkowski o przepisach środowiskowych: Ta ustawa cofa nas do epoki PRL

Drogi i autostrady

Czy tak mógłby wyglądać elektryczny „mały fiat”?

Drogi i autostrady

GDDKiA wprowadza nowe oznakowanie. Spyta kierowców czy jest czytelne

Drogi i autostrady

Nowe prawo zamówień publicznych gotowe na ocenę rządu

Drogi i autostrady

Profesjonalnie zaplanują sieć drogową

Drogi i autostrady

Profesjonalnie zaplanują sieć drogową

inf. pras. 27 września 2017

Zobacz również:

Sieć dróg płatnych ma być rozszerzona. Po 7 latach

Drogi i autostrady

Sieć dróg płatnych ma być rozszerzona. Po 7 latach

Elżbieta Pałys 29 lipca 2024

Chwiałkowski o przepisach środowiskowych: Ta ustawa cofa nas do epoki PRL

Drogi i autostrady

Czy tak mógłby wyglądać elektryczny „mały fiat”?

Drogi i autostrady

GDDKiA wprowadza nowe oznakowanie. Spyta kierowców czy jest czytelne

Drogi i autostrady

Nowe prawo zamówień publicznych gotowe na ocenę rządu

Drogi i autostrady

Profesjonalnie zaplanują sieć drogową

Drogi i autostrady

Profesjonalnie zaplanują sieć drogową

inf. pras. 27 września 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5